IDEATECH Survey: Advertising Practices in U.S. BtoB Companies

2024年1月11日(木)17時16分 PR TIMES

IDEATECH、米国企業BtoBの広告担当者102名に聞いた調査!広告施策におけるCPA高騰に対し、「コンテンツマーケティング」を53.9%が実施

 ワンストップでリサーチデータマーケティングを実現する「リサピー(R)️」(https://ideatech.jp/service/research-pr)を運営する株式会社IDEATECH(本社:東京都港区、代表取締役社長:石川友夫)は、BtoB事業の広告担当者102名を対象に、米国BtoB企業の広告施策の実態調査を実施しましたので、本リリースにて抜粋してお知らせいたします。

Tokyo, Japan - IDEATECH, a provider of comprehensive research data marketing services through Research+P [risəpiː](https://ideatech.jp/service/research-pr), recently conducted a survey targeting 102 advertising professionals in the BtoB industry. This survey aimed to investigate the advertising practices of U.S. BtoB companies. We are pleased to provide you with a summary of the findings in this press release.

Survey Summary / 調査サマリー


[画像1: https://prtimes.jp/i/45863/188/resize/d45863-188-6e9ab26e24df6ee34dee-0.png ]


▼Click here to download the PDF report of this survey. (本調査レポートのダウンロードはこちら)
・Japanese ver. / 日本語ver.|米国BtoB企業の広告施策の実態調査
https://ideatech.jp/download/118/?utm_source=pr_240111

・English ver. / 英語ver.|Survey of Advertising Practices in U.S. BtoB Companies
https://ideatech.jp/download/120?utm_source=pr_240111

Survey Overview / 調査概要


・Summary: Survey of Advertising Practices in U.S. BtoB Companies
・Methodology: Conducted through IDEATECH's online Research PR service Research+P [risəpiː].
・Survey Duration: December 5, 2023, to December 8, 2023
・Respondents Profile: 102 respondents who are advertising professionals in the BtoB industry.

・調査概要:米国BtoB企業の広告施策の実態調査
・調査方法:IDEATECHが提供するリサーチPR「リサピー(R)︎」の企画によるインターネット調査
・調査期間:2023年12月5日〜同年12月8日
・有効回答:BtoB事業の広告担当者102名
・※構成比は小数点以下第2位を四捨五入しているため、合計しても必ずしも100とはなりません。


Survey Contents / 調査内容


[画像2: https://prtimes.jp/i/45863/188/resize/d45863-188-9d8ad64adbbbc71ed899-9.png ]

・Social media advertising: 59.8%
・Listing advertising: 35.2%
・Display advertising: 53.9%
・Native advertising: 30.3%
・Affiliate advertising: 30.3%
・Pure advertising: 31.3%
・Ad Network advertising (DSP): 32.3%
・Video advertising: 45.1%
・Article advertising: 22.5%
・Digital audio advertising: 21.5%
・Don't know/Prefer not to answer: 2.9%

[画像3: https://prtimes.jp/i/45863/188/resize/d45863-188-ac18770b21abca41c8be-10.png ]


・Significantly below: 24.5%
・Below: 25.4%
・Above: 45.1%
・Don’t know: 4.9%

[画像4: https://prtimes.jp/i/45863/188/resize/d45863-188-009aa43aed3f9f6aab68-11.png ]

・Optimal budget allocation: 42.1%
・Implementing content marketing: 53.9%
・Producing high-quality content: 47.0%
・Investment in Customer Relationship Management (CRM) systems: 37.2%
・Strengthening Search Engine Optimization (SEO): 34.3%
・Reducing unnecessary advertising costs: 19.6%
・Increasing conversion numbers: 20.5%
・Optimizing keywords: 21.5%
・Utilizing data analysis: 26.4%
・Improving Landing Pages (LP): 15.6%
・Utilizing social media: 27.4%
・Introducing new marketing channels: 20.5%
・Others: 1.9%
・None in particular: 0.9%
・Don't know/Prefer not to answer: 1.9%

Key Findings / まとめ


In this study, we surveyed 102 advertising professionals in the BtoB industry to investigate the current advertising practices of U.S. BtoB companies.

Firstly, we found that BtoB advertising professionals predominantly employ social media advertising (59.8%) and display advertising (53.9%) as their internet advertising strategies within their respective organizations. As of 2023, 89.2% of respondents indicated they have successfully achieved their target conversion numbers through their advertising efforts. Furthermore, as of 2023, around 49% of respondents reported that they are currently below their target CPA (Cost Per Acquisition) goals. However, when compared to previous years, CPA has been on the rise. To combat this increase in CPA, approximately half of the respondents are implementing content marketing as a countermeasure.

This survey demonstrates that by implementing various strategies to address rising CPAs, many have seen improved results in achieving their target CPAs. Therefore, consider these strategies in your efforts to attain your CPA objectives.


 今回は、BtoB事業の広告担当者102名を対象に、米国BtoB企業の広告施策の実態調査を実施しました。

 まず、BtoB事業の広告担当者が勤務先で行っているインターネット広告施策は、「SNS広告」(59.8%)や「ディスプレイ広告」(53.9%)となり、2023年の現在、広告施策において目標CV数を「達成できている」と89.2%が回答しています。さらに、2023年の現在、約5割が、広告施策において目標CPAは下回っていますが、2023年以前と比較すると、CPAは上昇しており、CPA高騰に対して行なっている対策として、約半数が「コンテンツマーケティング」を実施しているようです。

 今回の調査では、CPA高騰に対して様々な対策をすることで、結果が出ていり上げられたことから、目標のCPAを獲得するためにも、実施してみてはいかがでしょうか。

▼Click here to download the PDF report of this survey. (本調査レポートのダウンロードはこちら)
・Japanese ver. / 日本語ver.|米国BtoB企業の広告施策の実態調査
https://ideatech.jp/download/118/?utm_source=pr_240111

・English ver. / 英語ver.|Survey of Advertising Practices in U.S. BtoB Companies
https://ideatech.jp/download/120?utm_source=pr_240111

Grow Your Business with Research Data Marketing: Research+P [risəpiː] / リサーチデータマーケティングで事業を成長させる『リサピー(R)︎』 


[画像5: https://prtimes.jp/i/45863/188/resize/d45863-188-15302f1fa562e3416378-0.png ]

Research Data Marketing Research+P [risəpiː] is a service that boosts marketing efforts by leveraging global opinions through surveys, using research content for press releases, white papers, email newsletter content, sales materials, websites, and more. We ensure rapid delivery with a turnaround time of just 20 business days from the planning decision, enabling us to expedite the promotion of your business.

Research+P [risəpiː] Website: https://ideatech.jp/service/research-pr
Research+P [risəpiː] Official Note: https://note.com/research_pr
Research+P [risəpiː] Official Twitter: https://mobile.twitter.com/researchprjp

 リサーチデータマーケティング『リサピー(R)︎』は、アンケート調査により世の中の声を裏付けとして取り、そのリサーチコンテンツをプレスリリースやホワイトペーパー、メルマガコンテンツ、営業資料、Webサイトなどに活用し、マーケティングを加速させるサービスです。企画決定から20営業日の納品で、スピーディーに事業を推進します。

『リサピー(R)︎』公式サイト|https://ideatech.jp/service/research-pr
『リサピー(R)︎』公式note|https://note.com/research_pr
『リサピー(R)︎』公式Twitter|https://mobile.twitter.com/researchprjp

Company Overview


・Company name: IDEATECH Inc.
・Representative: Tomoo Ishikawa, CEO and Representative Director
・Address: 1001 Maison Aoyama, 2-7-26 Kita-Aoyama, Minato-ku, Tokyo, 107-0061, Japan
・Date of Establishment: February 2010
・Services:・PR Consulting Service
      ・Research Data Marketing Research+P [risəpiː]
URL: https://ideatech.jp


会社概要


会社名 :株式会社IDEATECH
代表者 :代表取締役社長 石川友夫
所在地 :〒107-0061 東京都港区北青山2-7-26 メゾン青山1001
設立日 :2010年2月
事業内容:1.IDEAコンテンツ事業
     ・リサーチデータマーケティング「リサピー(R)︎」サービス
     ・レポートマーケティング「レポピー(R)︎」サービス
     ・アニバーサリーマーケティング「アニピー(R)︎」サービス
     ・Q&Aマーケティング「X-Questions(R)︎」サービス
     2.IDEAマーケティング事業
     3.IDEAデザイン事業
     4.PR戦略コンサルティングサービス
URL  :https://ideatech.jp

PR TIMES

「広告」をもっと詳しく

「広告」のニュース

「広告」のニュース

トピックス

x
BIGLOBE
トップへ